[Thesis] 2023학년도 후기(2024. 8. 졸업) 최종인준 논문 제출 안내 (Submission of Final Thesis)
- Date July 5, 2024
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2023학년도 후기(2024. 8. 졸업) 최종인준 논문 관련하여 안내 드립니다.
□ 주요 사항
❍ 제출기간: 2024. 7. 19.(금) ~ 8. 5.(월) 자정까지<18일간>
※ 책자논문 제출 없이 원문파일만 제출
※ 제출기간 엄수요망, 인준지 서명을 늦게 받아서 등 그 어떠한 사유로도 제출기간 이후 교체/수정/연장 절대 불가
□ 최종인준 논문 제출 관련 절차: [붙임2] 학위논문 제출안내 (학생안내용 자료) 필독
1. 논문 작성
2. 온라인 제출용 파일 준비
1) 인준지 스캔파일 업로드 (PDF 파일만 제출 가능, 심사위원 서명 또는 도장이 포함된 인준지는 '인준지 등록'칸에 업로드)
2) 논문 파일 업로드 (논문 본문 파일에는 사인/도장이 없는 인준지 포함하여 '문서 등록'칸에 업로드)1개의 원문 PDF파일만 제출 가능(100MB 미만, 이미지 용량 압축이 필요한 경우 온라인 제출 매뉴얼 참고)
※ 심사위원의 인준의사를 확인할 수 있는 증빙(이메일 등)이 있는 경우 해당 위원의 인준지 자필서명 또는 날인을 서명파일 첨부로 대체 가능(해당 증빙이 없는 심사위원의 경우 반드시 자필서명 또는 날인)예) 심사위원 5명 중 3명에게 자필서명을 받고, 나머지 2명에 대해서 서명파일을 첨부한 경우 서명파일을 첨부한 2명 각각에 대한 증빙이 있어야 함
3. 학위논문 온라인 제출
↳ 한국교육학술정보원(KERIS)의 디지털 학술정보 유통시스템(dCollection)에 개별 업로드(붙임3 및 도서관 안내 페이지 참조)
↳ 제출처: 중앙도서관 홈페이지 > 도서관서비스 > 학위논문 > 학위논문 온라인 제출(https://dcollection.snu.ac.kr/
↳ 제출 기한 이후 온라인 제출 수정 불가, 학위논문 원문 이용에 대한 동의 필수
4. 온라인 학위논문 제출확인서 및 인준지 제출
논문 제출 후 논문제출 기간 종료 전까지 온라인 학위논문 제출확인서 및 인준지를 제출합니다.
↳ 온라인 학위논문 제출확인서는 도서관에 연체 중인 도서나 미납 연체료가 있는 경우 출력이 불가하므로, 도서반납 및 연체료 납부 후 출력하시기 바랍니다.
↳ 인준지 제출 시 자필서명/날인을 서명파일 첨부로 대체한 경우 심사위원의 인준의사를 확인할 수 있는 증빙을 함께 제출
※ 논문 제출확인서 및 인준지 미제출시 학위수여 대상에서 제외
- 석사: 양 학과 사무실에 제출 (계획학과: 318호 / 설계학과: 419호)
- 박사: 행정실에 제출(이메일 제출 불가, 02-880-5642)
논문 제출확인서 및 인준지 미제출시 학위수여 대상에서 제외됩니다.기한 내 온라인으로 논문을 업로드하지 않거나 인준지를 제출하지 않음으로써 발생하는 모든 불이익은 본인에게 있음을 인지하여 주시고 붙임파일의 안내사항 및 서식을 반드시 숙지하여 주시기 바랍니다.
❍ 학위논문 공표 유보(비공개)는 학위논문심사계획 공지사항의 '학위논문 공표 유보(비공개)신청서' 작성 후 해당 대학(원) 행정실로 사전에 문의바람 (제출기한: 7.31.(수))
❍ 학위논문 정정제출(교체)과 관련한 사항은 [붙임6] 참조
<문의처>dCollection 논문파일 제출과 관련한 사항: 중앙도서관 학술정보운영과(5567)
학위논문 공표 유보(비공개): 환경대학원 행정실(5642) (신청기한: 2024.7.31.(금)까지)[submission of final thesis]
[Submission of Final Thesis]
Thesis by PDF file : Online Submission
- July 19, 2024 ~ August 5, 24:00 (18 days)
Student needs to get professors' signature or stamp on the confirmation sheet and include it in his (her) thesis by pdf.
If student can't get professors' signature or stamp, he (she) may use professors electronic signature. In that case, student needs to submit professor's approval message.
- If one of the committee members is not in GSES, students have to get signature or stamp in person.
- Online Submission: https://library.snu.ac.kr > Using the Libraries>Thesis Submission > Go to Online Thesis Submission (dCollection)(http://dcollection.snu.ac.kr/)
※ Only submit the electoric copy and not the hard copy
※ Only submit in 1 PDF file (up to 100MB, if one needs to compress the image file please refer to the online submissions guideline)
* Please make sure to read the Online Thesis Submission Manual in the attached file since the website structure of the dCollection, the thesis submission website, has changed.
* Must submit by the deadine, the thesis cannot be changed edited after the submissions date
- please agree to the Thesis Dissertation Agreement
※ Students should upload two files:
1) Final thesis including confirmation sheet without the professors' signatures or stamps
2) Scanned confirmation sheet(1page) with the professors' signatures or stamps
* Students must submit both files before the deadline to qulify as thesis submussion
* [Confirmation Sheet's Title] and [Final Thesis Title] must be identical
[Submission Process]
1. Please make your confirmation sheet.
2. Please upload your thesis (by pdf file) including confirmation sheet without professors' signature or stamp
3. Please upload your confirmation sheet with professors' signature or stamp
4. Please submit following documents. (to the admin. office, jsy95@snu.ac.kr)
① Certificate of Online Submission (Student can print out the certificate after submission.) : Must submit by 2024. 7. 19.(Fri) ~ 8. 5.(Mon) 18:00
* Certificate of Online Submission cannot be printed online if the student has any borrowed books from the library or lates fees from the library so please return the books and pay the late fees, then print.
② Confirmation sheet (it should be included professors original signature or stamp)
③ professor's approval message (in case using professors' electronic signature)
* Failure to submit the Certificate of Online Submission and the Confirmation Sheet will result in the student being excluded from the list of awarded students
1. Submission Period will not be extended by any circumstances and the files cannot be saved or edited after 2024.8.5.(Mon) 24:00
2. Before the final submission, please double check the files are correct and there are no missing components.
- There may be a large number of students submitting in the last hours of the submission peiord so please submit in advance.
- Late submission will not be accepted due to missing or late signatures on your confirmation sheet
3. After the deadline, thesis cannot be changed.
Therfore, please double check there are no errors or typos in your confirmation sheet such as the title of your degree, university, name, submission date, confirmation date, title of the thesis.