공지사항

[학사 논문] [환경계획학과/Dept. of Env. Planning] 2024-1 석사학위 논문 중간심사 일정 안내/2024-1 Second Defence for Thesis(Master)

  • 등록일 2024.03.19.
  • 조회수 1231
2024학년도 1학기 석사학위논문 중간심사 대상자들은 다음의 일정을 참고하여 논문심사에 차질이 없도록 반드시 지켜주시기 바랍니다.

※ 중간심사 일정 요약 ※
‧ 논문제목 및 주·부심 선정 신청서 제출: 3월 27일(수) (17:00까지)
‧ 논문심사 신청 : 4월 3일(수) ~ 4월 12일(금) (온라인 신청)
‧ 논문원고제출 : 4월 10일(수) (17:00까지)
‧ 심사료 납부 : 4월 16일(화) ~ 5월 2일(목) (17:00까지)
‧ 심사서류 행정실 제출 : 2024. 4. 16.(화)~5. 3.(금) 18:00 까지 (논문심사료 납부 후 제출)
‧ 논문심사 : 4월 17일(수)

1. 논문심사신청 및 심사료 납부

* 심사신청 및 납부 기간: 중간심사 일정 요약 확인
* 심사신청은 mySNU 학사행정시스템에서 학생 개인이 전산으로 신청하여야 함
* 심사료(10만원)는 심사신청 대상자별로 부여된 가상계좌로 입금 가능
* 논문자격(논문제출자격시험 합격, 영어성적 제출)을 만족하지 못하면 심사료 납부 불가
* 온라인 신청 후 논문심사서류 작성하여 행정실로 제출 (석사학위 논문심사원, 연구윤리준수확인서)

2. 석사학위논문 제목 및 주·부심 선정 신청서 제출

* 제출기한 : 3월 27일(수) 17:00까지
* 제출장소 : 학과사무실(318호) 교무조교 혹은 이메일 (crow520@snu.ac.kr)

* 지도교수님과 상의 후 지도교수님 날인을 반드시 받아 제출할 것
* 비고: 제목 및 주·부심 선정이 늦어질 경우에도 신청서는 반드시 제출

* 서식 : 홈페이지> 안내 > 문서자료실 > “논문(계획학과)-석사학위논문 제목 및 주부심선정신청서”
- 링크: https://gses.snu.ac.kr/information/documents?md=v&bbsidx=3547

1) 중간심사를 이미 받고, 최종심사부터 받을 학생(지도교수님과의 사전협의 필요)도 동일하게 위에 명기된 기간 내 제목 및 주·부심신청서 제출
2) 외부 주·부심을 선정하였을 경우, 주부심신청서 제출 시 외부 주·부심의 중간심사 참석여부 통보

* 도시 및 지역계획학 전공 학생의 경우 지도교수와 상의 후 주·부심을 작성하여 제출하되 학교 내부 교수님들께는 별도 연락을 하지 않고 서류 작성 후 제출
- 외부 심사위원의 경우 개별적으로 연락하여 확인 후 서류 제출

3. 원고 제출

* 제출기한 : 4월 10일(수) 17:00까지 (기한엄수, 논문심사 시간배정 및 진행에서 제외될 수 있음)
* 제출장소 : 학과사무실(318호) 교무조교, crow520@snu.ac.kr
* 제출방식 : PDF 양식 논문 파일
* 논문심사위원의 별도의 요청이 있을 시 한글 또는 워드 파일 제출

*제출양식 :
- 표지필수 : 첨부파일 참조 혹은 홈페이지의 안내 > 문서자료실 > “논문(계획학과)-석사학위논문 2, 3차 겉표지” 다운로드하여 논문 파일 첫 장에 반드시 첨부
- 홈페이지 공고문 첨부자료의 내용 참고하여 작성(A4 사이즈 원고 작성)
- 링크: 석사학위논문 2,3차 겉표지: https://gses.snu.ac.kr/information/documents?md=v&bbsidx=3546
- 문서명 : 2024-1_전공_이름_석사논문 중간심사 원고(ex 2024-1_도시_홍길동_석사논문 중간심사 원고)
4. 발표 관련

* 발표일자: 4월 17일(수) (*세부 시간표 추후 공지)
* 발표시간: 개인당 15분 이내(학생 발표 7분(피피티 활용) / 심사 8분)
* 발표양식: PPT파일
* 운영방식: 대면으로 진행(강의실 추후 공지)


문의) 환경계획학과 교무조교 880-5646

==========================================================================

For students who are subjected to the second defense for their thesis during the Spring semester of 2024, please refer to the following schedule below to successfully complete their thesis review processes.

※ Important Dates for Second Defense of Thesis ※

‧ Submission of Thesis Title and Reviewers Application form: Before Mar. 27, Wed. 17:00
‧ Online Application: Apr. 3, Wed. ~ Apr. 12, Fri.
‧ Submission of thesis script: Before Apr. 10, Wed. 17:00
‧ Payment for thesis review: Apr. 16, Tue. ~ May. 2, Thr. 17:00
‧ Submission of required documents (admin. office): Apr. 16, Tue. ~ May 3 Fri. 18:00
‧ Second defense for thesis: Apr. 17, Wed.

1. Application and Payment for the Thesis Review Process

- The dates for the application and payment: See above for details
- Students must directly apply for the thesis review process online through mySNU webpage
- Students can submit the payment for the thesis review process (100,000 won) through a designated bank account
- If the student is not eligible for the thesis review process (for reasons such as failure to pass the thesis submission qualification exam or failure to receive a sufficient English test score or pass a Korean exam), the student will not be able to complete the payment.
- After the online application, the student must fill out the required papers for the thesis review (such as the Reviewers Application form for the Master’s thesis, and the certification form for the guidelines of research ethics) and submit them to the administration office (82-307).

2. Submission of the Application Form for the Thesis Title and Thesis Reviewers

- Submission Deadline: Mar. 27, Wed, 17:00
- To: Student Assistant Officer, Department office for environmental planning, Room 318, Building 82 (crow520@snu.ac.kr)
- The student must meet with the thesis academic advisor and include the advisor’s seal on the application form before submission

*Note: Submission of the form is mandatory even with the late confirmation of the thesis title and reviewers

- Forms: GSES Website > 안내 > 문서자료실 > “논문(계획학과)-석사학위논문 제목 및 주부심선정신청서”
- link: https://gses.snu.ac.kr/information/documents?md=v&bbsidx=3547

A. For students who have completed their second defense and wish to continue their thesis review process should also submit the form confirming their thesis title and reviewers
B. For students who have invited external reviewers should check their attendance at the designated invited examiner.

[Urban and Regional Planning Major] After consulting with the advisor, students should fill out and submit the form without contacting the professors inside the school
- In the case of inviting external reviewers, contact them individually, check, and submit the form

3. Submission of the Script of the Thesis

- Due: Apr. 10, Wed, 17:00
(Strict deadline. Students who fail to meet the deadline may be exempted from the thesis review process)
- To: Student Assistant Officer, Department office for environmental planning, Room 318, Building 82, crow520@snu.ac.kr
- Forms: a PDF file of the thesis script

When reviewers request, students need to submit a Han/word version file of the thesis script.

- Forms: Mandatory Cover Page: GSES website > 안내 > 문서자료실 > “논문(계획학과)-석사학위논문 2, 3차 겉표지” Include as a cover page on the first page of the PDF file.
- link: 석사학위논문 2,3차 겉표지: https://gses.snu.ac.kr/information/documents?md=v&bbsidx=3546
- Refer to the guidelines on the attachment files of the announcement made on the webpage.
- Document name : 2024-1_Major_Name_Master's thesis mid-term review manuscript (ex 2024-1_City Planning_Hong Gil-dong_Master's thesis mid-term review manuscript)
4. Thesis Presentation

- Date: Apr. 17, Wed. (specific schedule to be announced)
- Length of the presentation: Approx. 15 minutes per student (presentation 7 min / review 8 min)
- Presentation forms: a PPT file
- Operation Method: face-to-face way (the location will be noticed)


Contact) Student Assistant Officer of the Dept. of Env. Planning 880-5646